Status- og revurderingsmøder
Når barnet er kørt ind i Troldemosen, inviteres forældrene til møde hvert halve år. Møderne er på skift statusmøde og revurderingsmøde.
Statusmødet er et lidt større møde, hvor både barnet forældre, en repræsentant fra barnets hjemkommune, evt. relevante samarbejdspersoner samt Troldemosen (både det tværfaglige team, daglig leder samt psykolog og/eller sygeplejerske) deltager. Forud for disse møder har både forældre og barnets hjemkommune fået tilsendt en ICF-CY rapport samt mål/handleplaner.
På revurderingsmødet deltager forældrene samt det tværfaglige team fra barnets stue.
På begge typer af møder evalueres børnenes mål og handleplan og ved behov sættes der i fællesskab nye mål for barnet.
Skolemøder
I efteråret op til at barnet starter i skole, afholdes et skolemøde. Barnet starter skole i det kalenderår, hvor barnet fylder 6 år – med mindre at barnet er blevet skoleudsat. Ved skolemødet deltager barnets forældre, PPR psykologen fra barnets hjemkommune og/eller Troldemosens psykolog samt Troldemosen (både det tværfaglige team, daglig leder samt psykolog og/eller sygeplejerske). På mødet drøftes barnet behov i forhold til skole. Disse behov vil også fremgå i den skolerettede ICF-CY rapport, som både forældre og barnets hjemkommune har fået tilsendt forud for mødet.